Gebelikte karşılaşılabilecek diş sorunları hafife alınmamalıdır. Gebelik esnasında vücutta bir çok değişiklik meydana gelir. Bunlardan belki de en beklenmeyeni ağız ve dişteki değişikliklerdir. Kadınların gebe kalmadan önce diş hekimine gidip diş problemleri için tedavi olmaları tavsiye edilir. Hamilelik döneminde de diş hekimine durum hakkında bilgi vermeli ve ertelenmek zorunda kalınan tedavi planı hakkında görüşülmelidir. Bebek sahibi olmaya çalışan kişilerin yaygın diş sağlığı sorunları hakkında farkında olmalı, zamanında tedavi olarak hamilelik dönemi için uygun ağız ve diş sağlığına zemin hazırlanmalıdır.

Gebelikte karşılaşılabilecek diş sorunları arasında diş eti iltihabı ve diş eti kanaması sıklıkla bahsedilir. Vücutta değişen hormon seviyelerinin etkisi ile diş eti bölgesinde kan dolaşımının artması kanama riskini arttırabilir. Bu değişiklikler plakların diş eti çizgisinde birikmesini kolaylaştırabilir ve dolayısı ile bakteriyel enfeksiyon olasılığını yükseltir. Hamile kalmadan önce ağız ve diş temizliği konusunda daha hassas olunmalıdır. Bunun için günde iki kez diş fırçalanmalı, diş ipi kullanılmalı ve diş temizliği için diş hekimine başvurulmalıdır. Hamilelik sırasında diş etlerini korumak için tuzlu su ile gargara yapmak ve plak oluşumunu teşvik edecek şekerli gıdalardan uzak durmak gereklidir. Bazı ilaçlar gebelik sürecinde zararlı olabileceği için diş etinde sorun oluşmaya başlamadan önlem almak en doğrusu olacaktır.

Yukarıda bahsedildiği gibi hamilelik sürecinde diş etleri plak birikimlerine daha yatkındır ve bu da diş çürümelerine sebebiyet verir. Sabah bulantıları ve kusma nöbetleri ağızda asitli bir ortam yarattığı için dişleri aşındırarak çürüme oluşmasına neden olabilir. Anne adaylarının ağız ve diş sağlığını korumaları sadece kendileri için değil, bebekleri için de önemlidir. Ciddi diş çürüme ve diş eti problemleri erken doğum, gebelik diyabeti, yüksek tansiyon sorunlarına yol açabilir.

Gebelik döneminde bazı kadınların dişleri arasında  aslında tehlikeli olmayan “gebelik tümörleri” oluşur. Bunlar kolaylıkla kanayabilir ve rahatsızlık hissettirir. Gebelik sonrası genellikle kendiliğinden kaybolan bu parçacıkları diş hekimine gösterip, fikrini almakta fayda vardır.

Yüksek progesteron ve östrojen seviyeleri nedeniyle diş etleriniz sağlıklı olsa bile bazen dişlerde gevşeme görülebilir. Bu durum geçicidir ve diş kaybına yol açmaz. Bu gibi bir durumla karşılaştığınızda gevşeyen dişlerin gerçekten hormon değişiminden kaynaklanıp kaynaklanmadığından emin olmak için diş hekiminize danışın.

Hamile kalmayı planlıyor yada hali hazırda hamile iseniz ağız sağlığınıza önem veriniz. Hormon seviyelerinin değişmesi, diş eti şişliği yada gevşek diş problemi yaşamanıza neden olabilir. Diş hekimleri tarafından yapılan profesyonel bir diş taşı temizliği ile dişlerin plaklardan arındırılması, oluşabilecek diş çürümesi ve diş eti problemlerinin önüne geçilmesine yardımcı olacaktır.