Diş taşı temizliği, yetersiz diş bakımına bağlı olarak ağızda biriken diş taşlarının (tartarların) temizlenme işlemidir.

Dişler fırçalanmadığı zamanlarda ağız içinde kalan yemek artıkları sonucunda diş üzerinde bir tabaka meydana gelir. Bu tabaka bir çok bakterinin bir araya gelmiş halidir ve buna bakteri plağı denir. Diş taşı, bu bakteri plağının tükürük mineralleri ile sertleşmesiyle oluşur.

Diş taşları temizlenmediği taktirde diş eti iltihabına yol açar. Diş eti iltihabının ilk ve en önemli belirtisi diş eti kanamasıdır. Diş eti iltihabı doğru zamanda tedavi edilemezse diş ve diş eti için oldukça büyük sorunlar meydana getirebilir.

Diş taşı oluşumu nasıl engellenir?

Yukarıda da belirtildiği gibi diş taşı oluşumunun asıl nedeni ağız içinde biriken yemek artıklarının tükürük mineralleri ile sertleşmesidir. Bu sebeple diş taşını engellemek için ağız ve diş hijyenine önem verilmelidir. Dişlerin düzenli ve doğru bir şekilde fırçalanması ve buna ek olarak diş ipi ve ağız gargarası kullanımı tartar oluşumunun önüne geçmek için doğru bir yöntemdir. Ağız ve diş bakımı haricinde, insanların tükürük yapısı ve alışkanlıkları da diş taşı oluşumuna büyük etkisi vardır. Sigara, kahve, alkol, çay ve renkli içeceklerin çok sık tüketilmesini diş taşı oluşumunu hızlanmaktadır. Bunun dışında bazı kullanılan ilaçlarında yan etkisi olarak diş taşı oluşumu meydana gelebilmektedir.

Diş Taşının Zararları

Diş Eti Hastalıkları:

Diş taşları, dişin diş eti ile birleştiği  yerlerde oluşur. Diş eti rahatsızlıklarında kanama genellikle ilk görülen semptomdur. Bu rahatsızlıkların sonu dişin düşmesine kadar giden boyutlara ulaşır. Diş taşlarını bu tarz büyük problemlere yol açmadan temizletmek gerekmektedir.

Diş Etlerinin Kanaması:

Diş eti kanaması diş taşı kaynaklı ve diş eti problemlerinin başlangıç aşaması olmaktadır. Bazı durumlarda dişi fırçalamadan bile diş etlerinin kanadığı görülmüştür.

Ağız Kokusu:

Diş taşları genellikle ağız hijyen eksikliği veya yanlış bakımından kaynaklanır. Bu yanlış bakım ağız kokusuna neden olabileceği gibi ekstradan iltihaplı diş etlerinin yayacağı kokuda büyük bir problem olacaktır.

Diş Eti Çekilmesi:

Diş taşlarının neden olduğu iltihap ve zarara karşı vücudun gösterdiği reaksiyon diş etlerinin o bölgeden uzaklaşmasıdır.

Diş Kaybı:

Diş eti hastalıklarına ve özellikle çekilmesine bağlı olarak yetersiz kemik yoğunluğu nedeniyle dişler sallanmakta ve yerinden çıkmaktadır.

Diş Taşı Temizliği Nasıl Yapılır?

Diş taşı temizliğinde diş taşlarının boyutu, diş eti rahatsızlığı mevcudiyetine göre tedavi yöntemi ve süresi farklılık gösterebilir. Hastanın eğer çok ileri seviyede diş eti rahatsızlığı yoksa diş taşı temizliği diş hekimleri tarafından kolaylıkla, ağrısız bir şekilde temizlenmektedir. Bu işleme detertraj da denmektedir. Diş taşı temizliği yapılırken kullanılan ekipmanlar dişleri aşındırmaz ve diş etine zarar vermez.

Diş beyazlatma işlemi öncesinde diş taşı temizliği yapılması tavsiye edilir.

Diş Taşı Temizliği Fiyatları

Standart bir diş taşı temizliğinin sabit bir ücreti vardır. Buna ek olarak yapılması gereken tedavi planı hekimler tarafından belirlenmektedir. Diş taşı temizliği fiyatları hakkında bilgi almak için bize ulaşabilirsiniz.