Diş hassasiyeti çok yaygın bir sorundur ve nüfusun yaklaşık yarısının diş hassasiyetinden mustarip olduğu tahmin edilmektedir. Eğer soğuk ya da sıcak gıdalar tüketirken dişinizde sızlama oluyorsa, sizin de diş hassasiyet probleminiz olabilir.

Dentin, dişin kök ve kron kısmında minenin altında bulunan mineralize dokudur. Diş hassasiyeti, dentin bölgesinin açığa çıkması ile oluşur. Normal şartlarda, dentin, mine tabakasının altında yer almaktadır. Dentin bölgesinde küçük açıklıklar bulunur. Bu açıklıkların içerisinde pulpa bölgesinden gelen sinir demetleri mevcuttur. Dentin bölgesi açığa çıkınca sinir demetleri, sıcak, soğuk ve baskıdan etkilenirler. Bu da hassasiyete sebep olur. Dentin bölgesinin açığa çıkması demek, mine tabakasının aşınmış ya da hasar görmüş olması anlamına gelmektedir.

• Diş Fırçalama: Çok güçlü ve sert bir şekilde diş fırçalamak, diş minesini aşındırır, diş etlerinin çekilmesine neden olur ve bu da diş hassasiyetine sebebiyet verir.
  • Diş eti hastalıkları: Diş eti iltihapları veya rahatsızlıkları tedavi edilmediği zaman, diş etlerinin çekilmesine ve dentin bölgesinin açığa çıkmasına neden olur. Bu durum da diş hassasiyeti oluşturur.
  • Diş gıcırdatma: uyku esnasında diş gıcırdatma ve diş sıkma, mine tabakasının aşınmasına ve dentin bölgesinin ortaya çıkmasına sebep olur.
  • Diş Çürükleri
  • Bazı diş beyazlatma diş macunları da mine tabakasının aşınmasına yada zarar görmesine neden olur.
  • Eski dolgularda oluşan çatlak yada kırıklar
  • Sürekli asitli yiyecek ve içecekler tüketmek
  • Ağız sağlığına yüksek önem göstermek
  • Günde iki kere diş fırçalamak ve diş ipi kullanmak
  • Diş hassasiyetine uygun olan diş fırçalarını kullanmak
  • Diş ipini doğru bir teknikle kullanmak
  • Sert ve güçlü diş fırçalamamak
  • Asitli yiyecek ve içeceklerden mümkün olduğunca uzak durmak
  • Diş gıcırdatma yada diş sıkma probleminiz varsa, diş hekiminizin size uygun olarak hazırlayacağı gece plağını kullanmak.
  • Altı ayda bir düzenli olarak diş hekimi kontrolüne gitmek