Diş Eti Çekilmesi

Birçok kişinin ortak sorunudur. Ağız ve diş bakımının yetersiz, yanlış ya da hiç yapılmaması durumunda diş eti çekilmesi zamanla kaçınılmaz olmaktadır.

Diş Eti Nedir?

Diş eti öncelikle dişleri koruyan koruyucu bir dokudur. Dişleri çevreleyen kemik yapısının üzerine konumlanır. Ayrıca diş köklerinden gelebilecek basınçları azaltıp, bir koruyucu görevi görür. Diş eti çekilmesi, diş taşlarının zamanla birikmesi, yanlış yapılan diş kaplamaları ve genetik etkenli diş hastalıkları, yetersiz ağız ve diş bakımı nedeni ile kemikte erime olarak, diş eti aşağı doğru kayarak diş eti çekilmesi oluşur. Özellikle zamanında tedavisi yapılmayan diş hastalıkları, ilerleyen dönemlerde ciddi diş eti çekilmelerine neden olarak, geriye dönüşü olmayan ciddi sorunlara neden olabilir.

Diş Eti Çekilmesi Tedavisi

İleri derecede diş eti çekilmesi meydana gelmiş ise bu durumu geri çevirmek, günümüz şartlarında mümkün değildir. Diş eti çekilmelerine neden olan ciddi sorunlar varsa. Özellikle kök yüzeyleri açıkta ise ve kişi aşırı hassasiyet hissediyorsa, hekim ilk tedaviyi yaparak hastayı birazda olsa rahatlatmayı amaçlar. Bundan sonra eğer gerekli görülürse yumuşak doku greftleri ile cerrahi girişim yapılabilir. Diş etlerinin çekilmesinin bir numaralı nedeni her zaman diş taşları olmuştur. Genetik etkenler, sigara, stres gibi faktörler daha sonra gelir.

Oluşan diş taşları ilk etapta enfeksiyona sebebiyet verirler. Sonrasında ise diş eti kanamaları ve ağız kokusu başlar. Son olarak diş etlerinin çekilmesi problemi ortaya çıkar. Kişiler kendilerini sürekli takip etmeli ve belirtiler gördüğünde hemen bir diş hekimine giderek diş taşı temizliği yaptırarak önlem alması gerekmekte. Her zaman doğru ve düzenli şekilde ağız ve diş bakımının yapılması da diş eti çekilmesine neden olan diş taşlarına karşı alınacak en iyi önlemler arasındadır. Oluşan diş eti çekilmeleri geri getirilemeyecek boyutta olsa bile diğer dişleri korumak için kesinlikle diş bakımı eksiksiz yapılmalıdır.

Diş Eti Tedavisi esnasında oluşan hasarın tedavisi için hasar gören bölgeye ilk olarak dolgu yapılması veya dişin komple kaplanarak korumaya alınması ile tedavi yapılabilir. Bu tedavi ile kişide oluşan hassasiyet sorunu da ortadan kalkmış olur.