Diş Ağrısı İçin Yapılması Gerekenler

Diş ağrısı çeken kişilerin gerçekten günlük yaşamları olumsuz etkilenmekte ve diş ağrısı için yapılması gerekenler sorusunun cevapları merak edilmektedir. Diş ağılarının birçok nedenleri vardır. Ancak kesinlikle geçiştirilmemesi gereken bir konu olup, mutlaka diş hekimine gidilmelidir. Zamanında tedavi edilmeyen ağız ve diş sorunları zamanla ciddi sorunlara neden olduğu unutulmamalıdır.

Diş ağrısı için yapılması gerekenler diş hekimine gidene kadar kurtarıcı olabilir. Aşağıdaki yöntemleri siz de diş ağrısı uygulayabilirsiniz.

Diş Ağrısı İçin Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Diş Fırçalamak: Doğru şekilde diş fırçalama yapmak, çürüyen dişlerde oluşan ağrıyı hafifletebilir. Çünkü gıda maddeleri diş etlerinde ve çürük dişlerde birikerek ağrıya neden olur.

Gargara: Gargara diş ağrısı için ilk akıllara gelen yöntemlerden birisidir. Tuzlu su ile ya da tuzlu su ve sirkeli su karıştırılıp gargara yapılabilir. Bu ikili ağızda dezenfektan etkisi yaparak bakteri ve mikropları öldürür.

Karanfil: Karanfilin ya da karanfil yağının antiseptik etkisi bulunur. Yağını ya da kendisini ağrı yapan dişin üzerine uygulandığında, diş ağrısını hafifletebilir.

Buz: Yine geçici bir çözüm olsa da ağrı yapan diş kısmına buz yapılırsa, rahatlama sağlanır.

Sarımsak: sarımsağı ağrı yapan dişin üzerine yerleştirin. Bakteri öldürücü etki yapacağı için, ağrıyı azaltır.

Çörek otu: Çörek otu ağrıya neden olan faktörleri ortadan kaldırmaya yardımcı olur. Uyuşturma gibi bir etkisi olmadığı bilinmelidir.

Zerdeçal: Zerdeçal öncelikle su ile karıştırılır ve diş macunu gibi bir kıvama getirilir. Elde edilen macun ağrı yapan dişin üzerine konur. Antiseptik etkisi olduğundan ağrıyı azaltır.

Karabiber: Karabiber uzun yıllardan bu yana doğal antibiyotik etkisi ile bilinmektedir. Bu nedenle ağrıyan diş ağrısına iyi gelecektir.

Ağrı Kesici ve Antibiyotik Kullanımı: Diş ağrısı giderek şiddetlenir ve dayanılmayacak boyutlara gelirse, iltihaplanma olma olasılığı çok yüksektir. Hemen bir diş hekimine giderek gereken muayeneyi olup, hekim gerekli görürse uygun antibiyotik ve ağrı kesicileri reçete edecektir. Ancak kesinlikle doktor reçetesi ile bu tip ilaçlar kullanılmalıdır. Ağrı çok fazla değil ise evde bulunan ve daha önce kullandığınız, bildiğiniz ağrı kesici ilaçları kullanabilirsiniz. Ancak ilk fırsatta diş hekimine başvurmak gerekir.