Çürük dişlerin neden olduğu hastalıklar maalesef hafife alınacak cinsten değildir.

Çocukluğumuzdan beri “günde iki defa dişlerini fırçala” uyarısı pek çok kanaldan gelir. Kimi zaman bu konuda hassasiyet gösterip uygularız, kimi zaman ihmal ederiz. Ama ne var ki, dişlerinizi günlük olarak fırçalamak, diş ipi kullanmak ve ağız gargarası kullanmak oldukça önemlidir, çünkü bakımsız ve sorunlu dişler, hayal bile edemediğiniz bir hastalığa neden olabilmektedir. Başlıca çürük dişlerin neden olduğu hastalıklar;

Ağız bakımını ihmal etmek sadece diş çürüklerine yol açmaz, ağızda oluşan plak nedeniyle diş eti hastalığı veya periodontal hastalığı oluşabilir. Bu hastalık ağzınızda ortaya çıkar ve ayrıca ağızdaki bakteriler yiyeceklerle sindirildiğinde organları da etkiler.

Diş eti hastalığının üç aşaması vardır;

— Diş eti iltihabı denilen ilk aşamada diş etlerinde aşırı plak oluşması iltihap yaratır ve şişmelerine neden olur. Düzenli diş fırçalama ve diş ipi ile bu sorun çözülebilir.

— İkinci ve üçüncü aşamalarda, ağızdaki kemikler ve dokular ciddi şekilde etkilediği ve biriken plaklar dişleri deforme ettiği için geri döndürülemez bir hasar oluşur. Hasar oluşumunun şiddetine göre uygun tedavi ile bazı etkileri azaltabilir, aksi takdirde dişlerin çekilmesi gerekebilir.

Bilim insanları, araştırmalar yoluyla, vücuda ağız yoluyla giren bakterilerin damar tıkanıklıklarına, felce veya kalp krizine neden olabileceğini keşfettiler. Ağızda fırçalamadan bırakılan bakteriler vücutta sindirilir ve kana karışır. Kan aracılığıyla kalbe ulaşır ve Enfektif Endokardit olarak bilinen tehlikeli bir enfeksiyona neden olabilir.

Çürük Dişlerin Neden Olduğu Hastalıklar arasında Zatürre’de sayılabilir. Vücuda ağızdan ya da diğer yerlerden giren bakteriler akciğerlere ulaşarak akciğer enfeksiyonuna neden olur. Zatürre özellikle yaşı geçkin hastalar için son derece tehlikelidir.

Çalışmalar, prematüre doğan bebeklerin annelerinin hamilelik sırasında diş problemleri veya diş eti hastalığı olduğunu göstermektedir. Dişlerde bulunan bakteriler, birçok organa geçebilir ve etkileyebilir. Hamilelik sırasında, bir annenin periodontal hastalık gibi diş problemleri varsa, o zaman ağzından çıkan bakteriler plasentaya erişebilir ve doğmamış bebeği etkileyerek sağlıklı bebeklerden daha az vücut ağırlığına sahip olmasına sebep olabilir. Hamile kadınların bu tip sorunlar ile karşılaşmaması için düzenli olarak diş hekimini ziyaret etmelidir.

Çocuklara günlük diş bakımı hakkında detaylı bilgi verip uygulaması sağlanmazsa diş çürüklerine, ağrılara ve daha birçok ciddi sorunlara sebep olunabilir. Bu sorunlar çözülmezse konuşma ve yeme bozuklukları ortaya çıkabilir. Bu da hem sağlıklarını hem de sosyal yaşantılarını olumsuz yönde etkiler.